2009. április 30., csütörtök

Do you speak English?

Úgy látszik, ez az év az angol nyelvű beszéd jegyében fog telni. Ami vegyes érzelmekkel tölt el. Egyrészt élvezem, hogy használhatom és bővíthetem a nyelvtudásom, másrészt azonban frusztrál, hogy mennyi minden nem jut eszembe az élőbeszéd során, vagy esetleg nem úgy jut eszembe, ahogy kéne. Mit is értek ez utóbbi alatt? Ha valakivel angolul próbálok beszélgetni, egyes szavak kitartóan németül bukkannak föl amúgy is selejtes memóriámból. Amivel természetesen az esetek többségében semmire sem megyek. (Persze ez fordítva is működik, ha németül próbálok összerakni egy mondatot, gyakran az angol szavak jutnak eszembe.)
De vegyük sorra, hogy is néz ki ez az év angolban:
  1. márciusban Olaszországban jártam az Euroconon
  2. áprilisban vendégül láttuk Robert Charles Wilsont Kanadából, akivel nem állítom, hogy én voltam a legtöbbet, de azért itt töltött hét napjából négyen sokat kísérgettem
  3. májusban hivatalos vagyok egy barcelonai tanácskozásra, ahol prezentációt kell tartanom
  4. még mindig van valami minimális esély rá, hogy júniusban ellátogasson a Könyvhétre Szergej Lukjanyenko, aki ugyan orosz, de nyilván nem oroszul fogok társalogni vele
  5. augusztusban lehet, hogy én megyek Kanadába, a Worldconra
  6. ha pedig a kiadó ne adj' isten megint nyer EU-s pályázati pénzt, számíthatok rá, hogy újból a nyakunkra küldenek szeptember környékén egy brüsszeli ellenőrt, akinek lyukat kell beszélni a hasába

Most mindenki döntse el maga, panaszkodtam-e vagy dicsekedtem. :-)

8 megjegyzés:

  1. Na, Attila, veled is ki vagyunk segítve :) hát te MÉG NÁLAM IS szűkszavúbb vagy, süsd meg!
    Legalább annyit élménybeszámolhattál volna a kettes pontnál, hogy hogy ízlett a lecso.
    (Aki nem tudná, a lecso az olyan, mint a lecsó, csak sokkal faszább.)

    VálaszTörlés
  2. Na jó, közkívánatra új bejegyzés készül.

    VálaszTörlés
  3. ez egyértelműen dicsekvés (és mint ilyen, irigylésre méltó):
    :-)
    "augusztusban lehet, hogy én megyek Kanadába, a Worldconra"

    VálaszTörlés
  4. Bobék erősködtek, hogy ha már úgyis Montrealban járok, feltétlenül ruccanjak át velük Torontóba. Hát, nem is tudom... ;-)

    VálaszTörlés
  5. (Omega bakelitet? Hoppá! Ez mekkora ötlet!)

    VálaszTörlés
  6. Ez meg honnan jött ide?
    (Ki engedte be?)

    VálaszTörlés
  7. Á, látom már, Bob frissített a blogján.
    www.robertcharleswilson.com

    VálaszTörlés
  8. most már mindenki tudja, hogy szeretsz utazni :)

    És repülővel a legjobb :)

    VálaszTörlés