2009. március 20., péntek

Szomorú kapcsolódási pontok

Meghalt Natasha Richardson angol származású amerikai színésznő, alig 45 évesen. Erről persze sokfelé lehet most olvasni a neten, hát nem is részletezem. Tragikus veszteség nemcsak a családjának, de a világ filmművészetének is. Nekem mégis valami más indította be az agyamat: a „minden mindennel összefügg” kategória. Utánaolvastam, miben láthattam őt, és rábukkantam egy Ken Russell-filmre, a Gótika, avagy a szellem éjszakájára. Ebben nem mást játszott, mint Mary Shelleyt. Azt a Mary Shelleyt, akinek tavaly szerkesztettem Az utolsó ember című regényét. Ja, a Gótikáról a Galaktika 158. számába éppen én írtam ajánlót.


3 megjegyzés:

  1. Ez pedig azzal függ össze, hogy mostanában szereztem meg egy másik Ken Russel filmet DVD-n, a Fehér Féreg Búvóhelyét, aminek egy olyan Bram Stoker könyv szolgáltatta az alapját, amit lehet, hogy idén még magyarul is olvashatunk, és akkor kör bezárul. :)

    VálaszTörlés
  2. Közben előkerestem azt a régi Galaktikát, és elolvastam, amit írtam a filmről. Hát, ami azt illeti, nem annyira ajánló, mint inkább egy nem túl hízelgő kritika. Ha valakit érdekel, fölrakhatom a szöveget (feltéve, hogy megtalálom elektronikus formában).

    VálaszTörlés
  3. Lássuk, lássuk!

    VálaszTörlés