2009. március 24., kedd

Nehéz a bibliográfus élete

Ma találtam egy használható Hanns Heinz Ewers-bibliográfiát a neten itt. Másnak ez talán nem jelent sokat, nekem viszont nagy sikerélmény, mert évek óta próbálom már beazonosítani a birtokomban levő Ewers-kötetek elbeszéléseit.
Végre sikerült.
Tényleg, olvas valaki még rajtam kívül Ewerst? (Ha valaki nem ismerné, leghíresebb a többször is megfilmesített, Alraune című regénye, de több kötetnyi látomásos rémnovellát is írt.)


Hanns Heinz Ewers
1871–1943

4 megjegyzés:

  1. Én nagyon szeretnék hozzájutni egy ewers konyvhoz, de nem megy.Hol lehet beszerezni? Magyarra nem fordították? Angol is jó lenne.
    Bea

    VálaszTörlés
  2. Nekem ezek vannak meg magyar fordításban:
    Alraune
    Borzalmak könyve
    A bűvészinas avagy az ördögűzők
    A kék indiánusok
    Lidérc
    Az orleánsi királyok szive
    Vampir

    Van még több is amúgy. Antikváriumokban érdemes körülnézni, mert mind II. világháború előtti kiadások.

    VálaszTörlés
  3. Van egy 1921-es Tevan-kiadásom a Vámpir-ból. Fürtös Lajos Fordítása.
    Csaba

    VálaszTörlés