2009. június 20., szombat

Könyvet kaptam, lájf!

A lelkendezés nem magának a ténynek szól, hiszen időről időre meglepnek engem barátok, rokonok, kiadók és írók könyvekkel. Most azonban Kiss József, a róla elnevezett kiadó vezetője egy fiatalkori kedvencemet küldte el nekem. Ken Goddard Máglyatűz című regényéről van szó, ami annak idején a Rakéta Regényújságban jelent meg folytatásokban. Emlékszem, hogy izgalmamban a körmömet tövig rágva olvastam a terrorista akció történetét, amely a Los Angeles-i olimpia megnyitóünnepségét veszi célkeresztbe. Az újság szerkesztőjének remek húzása volt, hogy a folytatásos krimit pont az olimpia előtt közölte le, még aktuálisabbá téve a benne leírtakat. Ami azt illeti, a regény a maga módján akár fantasztikusnak is tekinthető, hiszen először 1983-ban jelent meg Amerikában, és cselekménye egy évvel később játszódik.


Most már persze jobban észreveszem a hibáit, mint tizenéves fejjel, látszik rajta, hogy sietve készült a magyar változat (erről tanúskodik a négy fordító is), ráadásul elvesztette azt a frissességét, amit első megjelenésekor az időszerűség kölcsönzött neki, de azért így is megmaradt sodró lendületű akciókriminek. És úgy látszik, nem csak én emlékeztem rá szépítő nosztalgiával, hiszen valamiért a kiadó előásta ezt a 25 éves művet, s az eredeti fordításban végre kötetben is megjelentette. Én a magam részéről örülök neki.

És végül egy szerény javaslat a kiadónak: ha már ezt az egy Goddard-regényt leporolta, kiadhatná a szerző más műveit is, amelyek között igazi SF is található (noha krimibe oltva).

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése