2009. június 9., kedd

Könyv7... 6... 5...

Szombaton Ünnepi Könyvhéten jártam. Azonnal kiütközött rajtam a tömegiszony, ahogy azt a rengeteg embert megláttam. Szerencsére ez a sokadalom jelentékeny vásárlóerővel is rendelkezett, úgyhogy könyveinket is vitték, mint a cukrot. De én nem azért mentem ki, hogy a forgalmunkat figyeljem, hanem hogy szerzőinket szórakoztassam a dedikálások előtt, alatt és után. Este pedig külön programként összeültünk a négyszögletű kerekasztalhoz, és a magyar SF legjobb művelői (meg a velük tartó hasonszőrűek) verselni kezdtek, az ihletet némi vörösborral is sarkallva. A szabályok egyszerűek voltak: mindenki egy sort írt, azután továbbadta a papírt, hajtva egyet rajta, hogy a következő ne láthassa a korábbi sorokat, legfeljebb az utolsóból a rímhívó szót. Íme egy példa:

Késő este magam vagyok
Sorok közé rímet marok
Holdfény
virít szilikonon
Júliusban Hungarocon
Cerberus ma szabadnapos
Csillag fénye irtózatos
Alszom nyitott szemmel újra
Rossz korsó is
jár a kútra
Űrkalózok megvadultak
A rímek meg vízbe fúltak

Talán mondanom se kell, nagyon jól szórakoztunk.

3 megjegyzés:

  1. Kenessei István2009. június 9. 16:45

    Könyvheti anzix, avagy hogyan vezet az út az irodalmi halhatatlanságba Magyarországon.
    Vörösmarty tér, hömpölygő tömeg a standok között, dedikálásra várók türelmes serege, él és virul a Gutenberg-galaxis, bár annyiszor temették már.
    A Mester, E. P., a magyar posztmodern atyja, talán következő irodalmi Nobel-díjasunk, kékharisnyák álma, nagydoktorik tárgya, akinek a művelt Nyugat is a lába előtt hever, bölcs tekintetével időnként végigsimítva a keze nyomára vágyók hosszú során, sorsába belenyugodva, komótosan dedikál.
    Az asztalkán tábla, a szerző nevével (feleslegesen, hiszen ki ne ismerné fel ezt a nemes arcélt, ezt a szépen őszülő hajkoronát).
    Ötvenes férfiember furakodik a tömegben párjával, rápillant a táblácskára, és imígyen sóhajt fel:
    - Ennek is milyen jó focista volt az öccse valamikor!

    VálaszTörlés
  2. Film is van róla, ahogy Attila verset olvas :)

    Csak úgy mondom... :P

    VálaszTörlés
  3. Ha meg van a film szóljatok ,én is szívesen megnézném :-)
    Enyhe illuminált állapot( vörösbor )+ verselés, kíváncsi lennék a többi "műre" is.
    Ja igen, és a végén kinek jutott az a megtiszteltetés, hogy felolvassa ill. eldörmögje a remek művet?
    Már sajnálom, hogy nem tudtam ott lenni :-(

    VálaszTörlés