2009. június 4., csütörtök

Dicsekvés

Alig látszom ki a munkából, de azért erre mégse mondhattam nemet. Hétvégén megkeresett John Clute és David Langford, hogy lenne-e kedvem részt venni a világhírű Encyclopedia of Science Fiction új változatának szerkesztésében. Természetesen a magyar vonatkozású szócikkekről lenne csak szó, de akkor is! Ha belegondolok, hogy az első kiadás két spirálozott fénymásolat-kötetben van meg (az eredetit még Kuczka Pétertől kaptam kölcsön 1991 táján), a másodikra pedig úgy tettem szert, hogy szintén Kuczka Péter a neki küldött tiszteletpéldányokból ajánlott föl egyet... Az első változat, amire konkrétan saját pénzt költöttem, a Grolier-féle CD-ROM volt. Mindet őrzöm és használom azóta is, most pedig végre készül egy új kiadás, ami csak az interneten lesz elérhető, egyfajta többé-kevésbé zárt körű wikipédiaként, vagyis bárki számára olvashatóan (esetleg előfizetéses konstrukcióban), de csak kevesek számára írhatóan. Hát ebbe a csapatba kerültem én most bele.

4 megjegyzés:

  1. Azért egy embernek feldolgozni a teljes magyar science-fiction irodalomtörténetet, az sem kis feladat.

    VálaszTörlés
  2. Waaa! /me envy, de nagyon.
    Gratulálok!

    VálaszTörlés
  3. Szerintem bőven belefér az idődbe; úgyis hetek óta lógatod a lábad, lepényt eszel, zsákban futsz, sőt már rég megrepedt az állkapcsod az ásítozástól a nagy unalomba'! :)

    Angee

    VálaszTörlés
  4. Gratulálok!
    Kezdesz befutni... :-)

    VálaszTörlés