2009. június 13., szombat

Idegen dimenziók

Régóta sejtettem már, hogy az SF lassan beszivárog a mindennapi életbe is. Van, aki ufót lát, van, akinek órák esnek ki az életéből egy pillanat alatt... Én tegnap idegen dimenziókra bukkantam a házunk alagsorában.
Történt, hogy feleségem elpanaszolta, nem tudja becsukni a mosógép ajtaját, és ha sürgősen nem teszek valamit, az egész család tiszta ruha nélkül marad. Az első, ösztönös rettenet szerelőt hívatott velem, de amikor az ismerős közölte, hogy ő csak egy hét múlva ér rá, föltűrtem ingujjamat, és magam estem a szerkezetnek. Lekaptam az ajtót, és egy alapos vizsgálat elárulta, hogy a záró pöcköt feszítő rugó lazán lötyög. Affene, gondoltam, ez biztos eltörött. Nosza, szétszedtem az egészet, és láttam, a rugó egyben van. Hosszasan tanulmányoztam, hogy megfejtsem működését, és egyszer csak megvilágosodtam: de hiszen ez fordítva van a helyén!
Ekkor következett a rejtély: eme fordított állapotában a rugóval feszített ajtózáró pöcök egyszer sem működhetett volna, mi viszont (szerelőstül) évek óta nem nyúltunk az ajtóhoz. És hogy a probléma még súlyosabb legyen: a rugó idő közben nem fordulhatott meg csak úgy magától, ugyanis az egész zárszerkezet egy fémtengelyen ül, ami az ajtó szétszedése nélkül meglazulni sem képes.
Az egyetlen magyarázat, hogy a mosógép ajtajának zárszerkezetében ismeretlen dimenziók nyíltak meg, lehetővé téve a rugó megfordulását a fix tengelyen.
Kísérteties, nem?

3 megjegyzés:

  1. A végén a rejtélyeket ilyen kis dolgok mentén fogják megfejteni :)

    VálaszTörlés
  2. Mi lesz, ha a mikró romlik el? :)

    VálaszTörlés
  3. Nem kellett volna ennyit időzni a szereléssel.
    Biztos elfelejtetted a varázsigét:
    csiribi, csiribá :-)

    VálaszTörlés